Thursday, August 27, 2009

kononnya sampai mati

malam itu aku cuba menelefon lagi ,
punat hijau ditekan , “hello” kedengaran suara , malangnya suara perempuan . aku meminta untuk berbicara dengan kawan lelakiku itu , dengan suara yang sedikit keras , dia tidak membenarkan aku berbicara , aku memujuk, namun tak berhasil , dia juga berkata, “dia dah taknak cakap dengan awak" aku bertanya, “siapa ni?” dia menjawab, “awek dia” “okay, terima kasih” aku membalas perlahan . hey, aku ingin bertanya! inikah persahabatan ? kononnya kawan sampai mati , kau banyak berjanji , janji itu dan ini , tetapi berakhir begini , BODOH! kau punya teman istimewa , kau fikir kau sudah hebat ? meninggalkan aku di belakang , padahal aku yang sering dihubungi . kau ada masalah , siapa yang membantu kau? kau sunyi , siapa yang menemani kau?
siapa ?! . kau mahu tahu hatiku menjerit apa?
“FUCK KAU!”
aku menyesal berkawan dengan kau,
lebih baik tidak punya kawan,
sekiranya punya kawan macam kau!

No comments:

Post a Comment