Saturday, October 9, 2010

Kita

Lagu kamu ‘ rock , punk rock
metal , goth , jazz , pop
dangdut dan syair sayu ’
Itu semua tetap lagu bagiku
Irama dialun menjadi merdu

Bangsa kamu ‘ cina , india
iban , bidayuh , kacukan
siam dan melayu ’
Itu semua tetap manusia bagiku
Punya akal dan punya nafsu

Air kamu ‘ coke , pepsi
chivas , strongbow , heineken
kopi dan teh susu ’
Itu semua tetap air bagiku
Cair mengalir ke dalam mulut yang satu

Kereta kamu ‘ proton , perodua
suzuki , honda , nissan
volvo dan bmw ’
Itu semua tetap kereta bagiku
Punya empat tayar , satu pemandu

Hanya nama mengeliru , makna tetap satu
Lagu kamu , sama macam lagu aku
Bangsa kamu , sama macam bangsa aku
Air kamu , sama macam air aku
Kereta kamu , sama macam kereta aku
Dunia kamu , sama macam dunia aku

Aku mungkin tidak kenal kamu
Aku mungkin tidak suka kamu
Tapi aku hormat pada kamu dan dunia kamu

Jadi .
Bila kamu tidak hormat aku
Kita seteru

No comments:

Post a Comment