Wednesday, October 13, 2010

Aku suka kau suka aku

aku suka kau .
kau suka aku ?
aku suka kalau kau suka aku .
tapi .
apakah sebenarnya perasaan ini ?
aku sendiri pun tidak pasti .
sayang ? rindu ? cinta kah ?
dan pelbagai emosi boleh diisi .
atau hanya sekadar khayalan menguasai diri .

mereka kata ia buta .
dan juga boleh membutakan .
memang perasaan itu ada .
dan terus ada .
yang penting harus pandai mengawal hati .
jangan sampai memakan diri .
aku percaya .
aku pernah kecewa .
cukup sekali . tapi masih terasa berat di hati .
aku yang bersalah . aku kesali .
biarlah ia berlalu pergi .
aku cuba berubah dan jangan kembali .
waktu itu bertekad pasti .
biar berilmu dan berkerjaya tinggi .
baru memikir soal hati .

tapi perasaan itu kini kembali .
cuba mengisi ruang kekosongan yang ditinggalkan sepi .
memberontak dan pantas menguasai .
membuat aku terkesima di sanubari .
perlukah aku memberi ?
atau terus sendiri menanti ?
oh tuhan aku tak pasti !

No comments:

Post a Comment